|
Begynder mangler stativ til video
|
| BulletEyeDK |
Lagt på d. 26-07-2010 12:06
|
Nybegynder

Antal indlæg: 2
|
Hej
Faldt ganske tilfældigt over denne fine side.
Jeg er helt og aldeles nybegynder og har ikke de store tanker om at drive videokunsten til noget som helst. Jeg er i den situation at jeg i forbindelse med en 60 års fødselsdag skal lave nogle videoindslag hertil. I den forbindelse skal jeg bruge et stativ til mit ældre videokamera Canon MV790.
Jeg har læst lidt her på forumet og var egentlig indstillet på at købe et Velbon DF-60 stativ, jeg er dog i tvivl om det er egnet til video og om mit videokamera overhovedet passer dertil. Jeg kan se der er et mindre gevindhul i bunden af videokameraet, men har ikke kunne finde nærmere om hvad det passer til af stativer.
Vil nævnte stativ være en ok løsning ? eller er der noget andet som kunne være bedre i samme prisleje.
Mvh
Morten |
| |
|
|
| bim |
Lagt på d. 26-07-2010 13:15
|

MEGA bruger

Antal indlæg: 1932
|
Hej og velkommen til.
Tror ikke du finder andet og bedre stativ i samme prisleje og dit kamera burde passe på stativhovedet.
Ellers er der velbon c400 eller c600
Redigeret af bim d. 26-07-2010 13:27
JVC GY-HM100U & CANON EOS 550D
Med venlig hilsen
Ib Mogensen
Fotograf for TV-Lolland www.tv-lolland.dk
Canon HV30 til salg |
| |
|
|
| BulletEyeDK |
Lagt på d. 26-07-2010 13:37
|
Nybegynder

Antal indlæg: 2
|
Hej Ib
Tak for dit svar, jeg tager det for gode varer og prøver det nævnte Velbon stativ  |
| |
|
|
| neumann |
Lagt på d. 26-07-2010 17:32
|

MONSTER bruger

Antal indlæg: 2115
|
Gudskelov er der en standard på netop det område. Så dit kamera vil passe på et hvilket som helst atativ.
Stativ: Sachtler Video 18P, m/ kulfiber ben i 3 led og spyder.
Desuden steadicam, minikran, dolly på skinne og trekant dolly m/ hjul.
Derudover diverse superclamps, magicarm, lysstativer, lamper, lanc zoomgreb og pan/tilt motorhoved til minikran. |
| |
|
|
| Ove |
Lagt på d. 26-07-2010 18:50
|
Medlem

Antal indlæg: 277
|
Jeg faldt lige over et gratis fotostativ - det var da til at starte med - her er det: http://www.storsk...underID=35
Dt kan jo godt være at hovedet ikke er et videohoved - men en del stativer har aftageligt hoved - og så er det bare væk med det originale og så på med et Manfrotto eller lignende - grundproisen er jo her til at komme over |
| |
|