|
Takt og tone
|
| Runge_100 |
Lagt på d. 22-06-2011 11:52
|

MEGA bruger

Antal indlæg: 1412
|
Hej Alle
Denne tråd er en udspringer af "Redigering af videooptagelser tilbydes" da jeg ikke vil spamme tråden yderligere...
TV skriver i et indlæg at jeg er "meget dømmende og rettevisende overfor de indlæg jeg ikke er enig i eller har kommentarer til" det er sikkert korrekt observeret, men der sker det at jeg i min iver desværre ofte glemmer at jeg til dagligt kommunikerer med professionelle Film og Tv folk, og jeg så glemmer at det er helt andre "på nær ganske få" brugere der opererer herinde, men ind i mellem kommer der altså nogle kommentarer og påstande som efter min mening er helt henne i vejret f.eks
Men... Alexa blev udviklet som et svar på red one. De følte sig nødsaget til at følge med, da en anden producent kom stormende, og truede med at overtage markedet af high end kameraer.
Det kan jeg altså ikke tage seriøst, og svarer så måske en anelse spidst..beklager..
jeg kan heller ikke tage seriøst når nogen stiller et spørgsmål, og så en svarer " det ved jeg ikke noget om"........... så lad være med at svare...
Jeg mener ikke på nogen måde at dette er "mit" forum, min arbejdsplads sponsorerer DAVK men når jeg skriver, er det mig og ikke mit arbejde der skriver, Bico kommer kun ind over når jeg f.eks har noget demo/brugt udstyr jeg gerne vil tilbyde jer, eller der skal lånes udstyr ud til davk aktiviteter..
Ind imellem skriver jeg om mine oplevelser omkring de produkter jeg sælger, eller andre produkter jeg kender til, men det er nu mest for at dele det med jer andre.. f.eks ND fadere, LED lamper osv.
På et tidspunkt overfusede jeg TV, og det havde jeg naturligvis ingen ret til og skal da også beklage at jeg kom til at træde ham over tæerne.. undskyld... men som jeg husker det havde TV været så grov i tonen overfor bruger 1884 at han valgte at framelde sig som bruger her på davk.. og det er sku ikke i orden..
Jeg beklager TV hvis jeg har fornærmet dig, og håber at vi kan slutte fred, og så ellers acceptere at vi alle har vores til tider noget farvede meninger....
Tak... skulle lige have luft...............
Life is a game you can't edit |
| |
|
|
| verner |
Lagt på d. 22-06-2011 12:13
|

Forum Maniac

Antal indlæg: 3414
|
Tak... skulle lige have luft...............
Luft er godt 
Jeg kom lige til at tænke på hvor sur du blev,
da jeg rettede dig med hensyn til ligge og lægge 
Men du har jo selv et blødt punkt med linser og objektiver 
Ellers har jeg ikke tænkt over at du skulle være mere fordømmende end så mange andre .
Hvis der er gammelt nag imellem TV og dig, vil det jo være rart, hvis I kan få det ud af verdenen,
Det er sjovt nok, for jeg kender jer begge to som nogle behagelige og rare mennesker 
Det der med sponsor aftaler syntes jeg trygt at vi kan ovelade til MK
mvh Verner Video Amatør,
Canon XA10, HF10, 60D, GoPro Hero2
Premiere Elements 11 Vegas Pro 12, Pinnacle Studio 14 U/C, Magix
Intel® Core™ i7-2600K 4x3.40GHz |
| |
|
|
| tv |
Lagt på d. 22-06-2011 12:27
|

MEGA bruger

Antal indlæg: 1136
|
Jeg kan godt være "lige på" engang imellem, det skriftelige sprog har aldrig været min stærke side, og min formuleringer kan sikkert godt opfattes mere negativt end jeg ønsker. Jeg mener, at der skal være plads til alle her på siden men også at man skal være varsom når noget ligger på grænsen af det personlige. At der kan være stor ueninghed og lidt fægteri om hvilket redigeringsprogram der bedst osv. syntes jeg bare er ren underholdning som jeg nødig vil undvære. For mig hopper kæden af når noget får karrakter af den enegyldige sandhed eller når ordene bliver for belærende.
håber at vi kan slutte fred, og så ellers acceptere at vi alle har vores til tider noget farvede meninger....
Jeg vil også godt stoppe her, slutte fred, ok med mig
Hilsen TV
I love my Canon XL-H1 http://www.youtub...E&NR=1
I love my Panasonic HC X920 http://panasonic....r/hd/x920/ http://www.youtub...Sa6v02LU#!
I like my GoPro Hero3 Black |
| |
|
|
| michael m |
Lagt på d. 22-06-2011 12:35
|

MONSTER bruger

Antal indlæg: 2589
|
Det er den bedste tråd jeg meget længe har oplevet!
Ved at redigere filmen fra vores kolde og våde vinterferie på Malta
Vimeoside: http://vimeo.com/...
Videoklub: http://www.hsvk.dk/
Kamera: Canon EOS 60D og HV30
PC i5 760; 16 Gb ram; > 2 Gb HDD, Prod.Prem. CS6
Videography is the power of observation, not the application of technology Frit efter Ken Rockwell |
| |
|
|
| tv |
Lagt på d. 22-06-2011 13:07
|

MEGA bruger

Antal indlæg: 1136
|
bare for at rette en misforståelse, jeg deltog slet ikke i denne debat, Foxx tråd om "Så tror da fanden" jeg kan ikke linke til tråden! men som jeg husker det havde TV været så grov i tonen overfor bruger 1884 at han valgte at framelde sig som bruger her på davk.. og det er sku ikke i orden..
Redigeret af tv d. 22-06-2011 13:12
Hilsen TV
I love my Canon XL-H1 http://www.youtub...E&NR=1
I love my Panasonic HC X920 http://panasonic....r/hd/x920/ http://www.youtub...Sa6v02LU#!
I like my GoPro Hero3 Black |
| |
|
|
| Runge_100 |
Lagt på d. 22-06-2011 13:46
|

MEGA bruger

Antal indlæg: 1412
|
Og jeg kan slet ikke huske hvad der fik mig til at fare i blækhuset....men never mind.. old history
Life is a game you can't edit |
| |
|
|
| snedker |
Lagt på d. 22-06-2011 15:01
|
TOP bruger

Antal indlæg: 900
|
Tja... jeg hænger mig ikke i tyrkfejl og den slags men hvis noget er faktuelt forkert så synes jeg da at det er på sin plads hvis en professionel/fagmand lige korrigerer ! for det er da fint med en "hyggelig" tone - men hvis noget direkte forkert bliver postuleret og IKKE modsagt - så ender det jo med at fejltagelsen lever i det uendelige !
i7 980x,12gb ram,sabertoohtx58,quadro fx3800,240gb ocz vertex2,
Avid Media Composer 6.03,Adobe CS5.5 Production Premium , NAS Qnap Ts-459 Pro+,Ts-859 Pro+ |
| |
|
|
| michael m |
Lagt på d. 22-06-2011 15:30
|

MONSTER bruger

Antal indlæg: 2589
|
"Det er ikke det, man siger, men måden, altså, at man si'r det på"
Citat fra en gammel revyvise. Det gælder også her - og man skal være ekstra forsigtig, når man kun kan udtrykke sig på skrift uden kropssprog mv.
Det er faktisk for at bøde på det problem, at man i sin tid opfandt smileys
Ved at redigere filmen fra vores kolde og våde vinterferie på Malta
Vimeoside: http://vimeo.com/...
Videoklub: http://www.hsvk.dk/
Kamera: Canon EOS 60D og HV30
PC i5 760; 16 Gb ram; > 2 Gb HDD, Prod.Prem. CS6
Videography is the power of observation, not the application of technology Frit efter Ken Rockwell |
| |
|
|
| MK |
Lagt på d. 22-06-2011 17:50
|

Forum Maniac

Antal indlæg: 4148
|
Nu ses jeg ikke så ofte som før på davk.dk ( Er der nogle der i det hele taget kan huske mig ? ), men der er ingen tvivl om den sobra tone og ånd ALTID skal overholdes.
Vi kan alle være uenige og det er også tilladt at sige sin mening uanset om den i andres øjne er rigtig eller forkert, men vi gidder ikke se noget personfnidder , det kan man alså tage i PB eller på mail.
Stor ros til Ruge_100 for at håndtere sagen som han gør det i denne tråd, få problemet afsluttet og kom vidre, vi er alle bidt af den her side 
Skulle der på et tidspunkt opstå det vi kan betegne som "personfnidder" så smid en PB til mig eller en af de andre admin i stedet for at BRAGE sagen op i det røde feldt 
1 billede siger mere end 1000 ord .... så 5 sek. film siger altså mere end 125.000 ord ..... det kan godt være det ikke er rigtigt, men hold da kæft det er mange ord ......
Software : Premiere Pro CS5 :: Encore DVD CS5 :: Photoshop CS5
www.trollingcentrum.dk |
| |
|
|
| kameramann |
Lagt på d. 22-06-2011 19:41
|

MEGA bruger

Antal indlæg: 1864
|
MK skrev: 1 billede siger mere end 1000 ord .... så 5 sek. film siger altså mere end 125.000 ord ..... det kan godt være det ikke er rigtigt, men hold da kæft det er mange ord ...... 
Ja, jeg har i dag været ude og videofilme de få eksemplarer der er tilbage af langakset trådspore, den har tidligere været relativt almindelig, men den er blevet meget sjælden, der er vist kun en enkelt lokalitet tilbage i Danmark, hvor der stadig gror nogle enkelte eksemplarer. Og uden nogle billeder og videoklip, der vil det godt nok være meget svært at forklare, hvordan en langakset trådspore ser ud...
Med venlig hilsen
Kameramann |
| |
|
|
| Per G |
Lagt på d. 22-06-2011 20:30
|

MEGA bruger

Antal indlæg: 1396
|
Runge - jeg opfatter det som du selv skriver at du på en måde "er oppe på rutinen" og så bliver der ganget, divideret, multipliceret og svar leveret prompte og det i sig selv er en fryd for tankeprocessen når tingene bare kør' fordi man ved tankens fart kan se mange kombinationer og levere avancerede resultater lynhurtigt, men for en udefrakommende kan det godt se ud som om at der ganges æbler med pærer og divideres med heste.
Kunne selv fint se begge sider fra start og tænkte det var rutinen det der. No hard feelings herfra - overhovedet ikke - godt det ik' var mig - har selv tidligere været lidt for hurtigt ude med riven på lignende måde.
Redigeret af Per G d. 22-06-2011 20:35
Canon XL2
Canon EOS 5D Mark II og III
Premiere Pro
Vimeo:http://vimeo.com/...735/videos
Men de 3 w'er herunder indeholder en del mere materiale. |
| |
|
|
| loocust |
Lagt på d. 22-06-2011 20:56
|

Bruger

Antal indlæg: 64
|
Jeg vil lige byde ind også. Det er super nice at få lavet sådan en tråd, for jeg ser til tider (ikke kun runge) men også engang imellem andre der måske er lidt for hurtigt ude. Men vi skal huske på at der mangler et meget vigtigt kommunikationsværktøj på nettet - nemlig kropsproget. Jeg er sikker på at hvis vi debatterede og brugte forummet menneske til menneske så ville vi ikke så nemt misforstå hinanden 
MK skrev:
( Er der nogle der i det hele taget kan huske mig ?  )
Hvem er du? - Velkommen til DAVK.dk
Redigeret af loocust d. 22-06-2011 20:57
 |
| |
|
|
| leif |
Lagt på d. 23-06-2011 12:41
|

Medlem

Antal indlæg: 232
|
Sundt med selvransagelse.
Selv om det burde være åbenlyst, glemmer mange tilsyneladende, at det er et offentligt forum. Derfor bør indlæg skrives med tanke på dette.
Er blandingen af professionelle og glade amatører heldig?
Her er i al fald ganske mange wannabe´er, som tilsyneladende føler sig hævet over hoben. Rækker den faglige ballast nu til det? Får de lavet nogle gode filmiske fortællinger?
At være professionel betyder, at man tager penge for det arbejde, man laver. Det siger ikke at om man behersker alle faglige discipliner, har kreativ formåen o.s.v.
Må vi bede om respekt mellem grupperne. Vi er alle startet som forvirrede novicer.
Jeg har opfattet dette site som et hjælpemiddel til at puffe os allesammen videre i den livslange udviklings- og læreproces - hver i vort tempo på vort niveau.
Husk på, at danske humor med sarkasme, tvetydigheder mm ikke altid egner sig i et forum-indlæg.
Så nrt I nu fyrer et kvikt indlæg af sted, så læs det lige igennem og tænk jer om. Det er faktisk muligt at redigere i egne indlæg - eller helt slette dem.
PS: Kunne vi ikke blive fri for disse meningsløse velkomsthilsener fra medlemmer, som optræder under dække af et alias og ikke engang vil give sig til kende ved deres navn. Det er da udansk!
Redigeret af leif d. 23-06-2011 12:43
Canon XA10, Røde NTG1, Røde VideoMic
Magix Movie Edit Pro MX Plus, Magix Video Pro X4 & Edius Neo 3.51
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination." - Albert Einstein |
| |
|
|
| snedker |
Lagt på d. 23-06-2011 16:35
|
TOP bruger

Antal indlæg: 900
|
Tja... en blandet skare er vel ikke en ulempe? og hvem skulle også stille sig til dommer over det !Man behøver vel ikke være god til det hele men en professionel lever nok ikke længe hvis han ikke er god på SIT felt eks. en der er god til lyd behøver vel ikke at kreativ billedfortæller for at give sit besyv med indenfor lyd ??? eller har jeg misforstår jeg noget ?. At bølgerne går lidt højt en gang imellem gør vel heller ikke noget - bare de lægger sig igen. Jeg ville da finde det kedeligt hvis alt skulle være så poleret at man faktisk ikke kunne sige noget uden at det skulle være så vagt at det umuligt kumnne støde nogen ,
i7 980x,12gb ram,sabertoohtx58,quadro fx3800,240gb ocz vertex2,
Avid Media Composer 6.03,Adobe CS5.5 Production Premium , NAS Qnap Ts-459 Pro+,Ts-859 Pro+ |
| |
|
|
| 007 |
Lagt på d. 23-06-2011 21:53
|

Begynder

Antal indlæg: 22
|
leif skrev:
Kunne vi ikke blive fri for disse meningsløse velkomsthilsener fra medlemmer, som optræder under dække af et alias og ikke engang vil give sig til kende ved deres navn. Det er da udansk!
That's Leif 
og vi siger "Velkommen"  |
| |
|