Det er med stor sorg at jeg i går fik besked om at min læremester og mentor i audio optagelse og engineering er død.
Troels var uddannet elektronikmekaniker, elektronik ingeniør og tonemester fra den danske filmskole. Troels lavede rigtig mange film i gamle dage, og senere var han med til det dengang nye weekend tv på Nordisk Film.
Troels har bygget rigtig mange "brick-wall" limitere til TV2 og film- og videoproducenter i DK og til TV2 norge.
Troels har bygget mixerpulte, bla. til Nordisk Film. Udstyret var ofte custom designet, så det var skræddersyet til lige det behov der måtte være i netop de forskellige dele af branchen. Et eksempel på dette var overspilningspulten på Johan Ankerstjerne, som gjorde det nemt at indspille annoncering, dobbelttone, pinknoise og testtone i een arbejdsgang.
I denne sammenhæng har jeg været så heldig at lære rigtig meget af Troels, både i kraft af hans enorme erfaring som tonemester, og hans høje ambitions niveau for lyd på dansk film og tv.
#Neumann
Selvfølgelig en trist meddelelse - men godt at der i en tidsalder med fokus på 0+1 (data) stadig er nære personlige relationer ! og hvem har ikke en eller 2 som man skylder en stor tak for hvor man står i dag.
i7 980x,12gb ram,sabertoohtx58,quadro fx3800,240gb ocz vertex2,
Avid Media Composer 6.03,Adobe CS5.5 Production Premium , NAS Qnap Ts-459 Pro+,Ts-859 Pro+