|
Hvilket videoredigeringsprogram skal jeg vælge?
|
| Olise |
Lagt på d. 14-05-2012 00:25
|
Nybegynder

Antal indlæg: 1
|
Hej kan nogen hjælpe mig?
Jeg har de sidste 4 år redigeret film med børn/sport indenfor institutionsverden.
Filmene varer ofte fra 30 - 40 min og består af ca. 200-300 forskellige klip. både med billeder/video/tekst/musik/lyde
Jeg har tidligere anvendt pinnacle studio 12. Både godt og dårligt.
Programmet vil ikke genkende nyere filer og tænker jeg skal købe en nyere version. Overvejer Studio 15!
Studio 12 Syntes jeg indemellem er en smule langsomt, og kan finde på at gå kold, og skriver "programmet svarer ikke"! Ellers er jeg meget glad for de mange funktioner.
Er der andre programmer der er bedre at anvende i min situation, nu jeg alligevel skal ud og købe nyt?
Min arbejds pc er en fujitsu Siemens intel core2! 2.53 GHz med (Vista)
Håber I kan vejlede mig lidt?
Mvh. Louise en pædgog med interesse for film |
| |
|
|
| BERLINGO |
Lagt på d. 16-05-2012 09:56
|

TOP bruger

Antal indlæg: 808
|
# 1. Olise.
Velkommen til Davk.dk.
Pudsigt nok har jeg selv produceret film med børn i dagplejen i mere end 7år.
Nu skriver du ikke de tekniske ting omkring format af filmmaterialet.
Pc informationerne er i dette sammenhæng irrelevant. Det er alligevel ikke muligt, at vudere pc´ens helbredtilstand. Antal RAM er en vigtig parametre. Når programmet ikke svare er det typisk en kombination af alle spillere på banen. Om det din Pc helbredstilstand er iorden... logisk ? alt fungeret jo tidligere. Pinnacle programmet er langsom er en sandhed med modifikationer.
Skriv tilbage med lidt flere informationer. Derefter får du hele opskriften !
Mvh. |
| |
|
|
| Simon Falkentorp |
Lagt på d. 16-05-2012 10:47
|

MONSTER bruger

Antal indlæg: 2344
|
De nyere filer kunne tyde på AVCHD. De fylder som filer ikke mere, end tidligere formater, men er så hårdt komprimerede, at det er meget tungt for processoren, at følge med. Det gælder desværre især ved længere tidslinjer.
Jeg tvivler på, hvor langt et nyt program (som f.eks. Adobe Premiere Elements 10) alene vil hjælpe dig. Det er nok svært at komme uden om et 64 bit system.
--------------------------------------------------------------------------
Web-TV konsulent og underviser i Premiere Pro og FCP-X. Samt filmisk talentudvikling. |
| |
|
|
| Bosk |
Lagt på d. 16-05-2012 14:08
|

Medlem

Antal indlæg: 319
|
Der er heldigvis prøveversioner af flere redigeringsprogrammer så man kan teste hvad der fungerer på ens computer. Jeg synes det er et stort valg og måske er hvordan programmet fungerer, sammen med ens hoved, det vigtigste. Computeren kan man trods alt- altid skifte og din er outdated - sorry. |
| |
|