Der er gået tre år og cirka 168 skriftlige afleveringer, og nu er det for mit vedkommende tid til at sige farvel til gymnasielivet.
På mit gymnasium er det en tradition, at de afgående klasser laver et underholdningsshow for resten af skolen på sidste skoledag. I den anledning har jeg produceret en manipuleret version af TV-Avisen. I den manipulerede TV Avis er aftenens tophistorie, at min klasses opløsning efterlader samfundet i sorg.
For at styrke troværdigheden og dermed få indslagets emne til at fremstå endnu mere vanvittigt, har jeg gjort en del ud af at kopiere TV Avisens grafiske identitet. Det gælder både lower thirds, som er bygget fra bunden i Photoshop, samt studiet, som er genskabt vha. green screen.
Udover skolens lærere og vicerektoren fik vi selveste kommunens borgmester til at stille op til interview i vores falske TV Avis. Se den her:
Folk grinte ved fremvisningen i skolen, så det var jo en succes!
Men hvad synes I om idéen og den tekniske udførelse?
Redigeret af kristianselch d. 30-05-2012 00:04
Mange hilsner, Kristian
Blog: www.kristianselch.dk
Må have nisset det i TV avisen Flot arbejde Kamera: Canon XF300, Vinten Vision Blue stativ Hardware: Pentium i5 2300. 8 GB ram. Geforce GTX 460 Software:Adobe CS 5.5 Production Premium
Rigtig godt - skægt som hende der kantinedamens briller matcher hylderne eller hvad det nu er i baggrunden.Canon XL2
Canon EOS 5D Mark II og III
Premiere Pro