|
Hjælp til Premiere på mac
|
| Hittet |
Lagt på d. 04-07-2012 14:21
|
Begynder

Antal indlæg: 22
|
Hej herinde.
Emnet har sikkert været oppe før, men beder lige om lidt råd og vejledning.
Jeg bruger sony cx550
Jeg arbejdede med AVCHD på min windows pc gennem premiere cs5 og det gik fint nok..
Nu er jeg gået over til mac og har fået lagt alle mine filer over.. Har så fundet ud af, at der ikke kan ses thumbnail, så har måtte konventer dem om til mp4 samt bruger nu codecs, der hedder H.264, ACC.
Jeg fik installeret Final Cut Pro og det gik egentligt også fint nok, men foretrækker så bare premiere, som jeg nu har fået installeret... Men til stor skræk, kan jeg så ikke ligge de mp4 filer ind i programmet... Jeg kan jo nemt ligge de gamle originale filer ind, men det bliver noget rodet noget, når jeg ikke kan se de thumbnail, så hvad gør jeg her... Vil gerne bevare thumbnails samt arbejde i premiere på macbooken ???
Hvilken konverter skal jeg have fat i ??? Har forsøgt at konventere dem til MOV men skal de ind i premiere, bliver det ikke med 1920x1080 kun 1440x1080 så hvad er løsningen ?
Redigeret af Hittet d. 05-07-2012 08:08 |
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 08:09
|
Begynder

|
Ingen der kan hjælpe ?? |
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 08:22
|
Begynder

|
Hvad så med at få mine MTS filer til at stå som Thumnails ???? Det ville også være fint... Hvilket plug ind skal jeg hente eller program, så jeg kan se dem i deres mappe på hardisken ?? |
| |
|
|
| Simon Falkentorp |
Lagt på d. 05-07-2012 09:17
|

MONSTER bruger

Antal indlæg: 2317
|
Jeg mindes ikke, at have oplevet dette i Premiere til Mac. Hvor er det præcis, du mangler tumbnails?
--------------------------------------------------------------------------
Web-TV konsulent og underviser i Premiere Pro og FCP-X. Samt filmisk talentudvikling. |
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 10:10
|
Begynder

|
Simon Falkentorp skrev:
Jeg mindes ikke, at have oplevet dette i Premiere til Mac. Hvor er det præcis, du mangler tumbnails?
Det gør jeg på min macbook I den mappe de ligger i, evt på skrivebordet
Ligger jeg MTS (AVCHD) filerne ind, er der ingen Tumbnails, kun en ikon med fil navn og fil oplysninger. Og det bryder jeg mig ikke om, da jeg jo gerne vil se det billede, som jeg for ved Tumbnails.
Så konventerede jeg dem om, ville jo arbejde med final cut.. De blev omformateret til ja stort set alt. Mov, mp4 og mv4.. Nu har jeg så mine Tumbnails... Fint nok.... Men, jeg vil helst arbejde i premiere.
Problemmet er så... Filerne ikke passer ind i premiere, programmet lukker ned, hvis jeg forsøger at importere dem... Dog ikke mov filerne, så længe de har en opløsning der hedder 1440x1080
Hvis jeg vil have den originale opløsning, der hedder 1920x1080, lukker premiere ned og kommer frem med endnu en fejl melding...
Redigeret af Hittet d. 05-07-2012 10:12 |
| |
|
|
| Simon Falkentorp |
Lagt på d. 05-07-2012 10:18
|

MONSTER bruger

|
Det lyder mystisk; som om der er noget galt. Dog; har du prøvet at importere ud fra kamerakortets originale mappestruktur? FCP-X er følsom overfor dette, men så vidt jeg husker ikke PPro. Jeg kan ikke umiddelbart selv tjekke det, da min Premiere på Mac er til Windows. Og jeg importerer stort set altid fra selve kortet.
Er det i selve import-vinduet Premiere lukker ned?! Eller når du opretter tidslinje? Og hvis det sidste, har du så brugt "New Item"-knappen?
Web-TV konsulent og underviser i Premiere Pro og FCP-X. Samt filmisk talentudvikling. |
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 10:39
|
Begynder

|
Simon Falkentorp skrev:
Det lyder mystisk; som om der er noget galt. Dog; har du prøvet at importere ud fra kamerakortets originale mappestruktur? FCP-X er følsom overfor dette, men så vidt jeg husker ikke PPro. Jeg kan ikke umiddelbart selv tjekke det, da min Premiere på Mac er til Windows. Og jeg importerer stort set altid fra selve kortet.
Er det i selve import-vinduet Premiere lukker ned?! Eller når du opretter tidslinje? Og hvis det sidste, har du så brugt "New Item"-knappen?
Jeg har ikke impoteret dem direkte fra kamera ind i premiere, da jeg gerne vil se dem igennem først, før jeg ligger dem op til redigering. Derudover har jeg 130GB film klip liggende på min pc, som jeg gerne vil have over på min mac og det er det samme om jeg smider filerne ind på mac, efter optagelse eller jeg overfører de gamle filer, fra pc gennem en extern harddisk. Ingen Tumbnails, kun ikoner... Se evt link her https://plus.google.com/photos/102969997817120832421/albums/5761601497867062177?authkey=CPuIvMTckLCtQQ
Det er hele premiere der lukker ned, dog kommer der først en fejl meddelse, som jeg ligeledes kan få en melding om hvad er, jeg kan bare ikke helt tyde den...vil forsøge at ligge den ind
Redigeret af Hittet d. 05-07-2012 10:42 |
| |
|
|
| Simon Falkentorp |
Lagt på d. 05-07-2012 10:48
|

MONSTER bruger

|
Hittet skrev:
Det er hele premiere der lukker ned, dog kommer der først en fejl meddelse, som jeg ligeledes kan få en melding om hvad er, jeg kan bare ikke helt tyde den...vil forsøge at ligge den ind
Og præcis hvornår er det, programmet lukker ned? Når du importerer til Projekt-vinduet, eller når du opretter tidslinje. Og har du forsøgt, at hente dem ind via den interne Media Browser?
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 10:48
|
Begynder

|
Den giver mig bla et tæt skrevne rapport om forkert system konfigration, samt den skriver lige inden at: Premiere pro has encountered an error timecode cpp-1077 |
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 10:50
|
Begynder

|
jeg kan godt ligge det ind i projekt vinduet, og den lille tumbnails foroven kommer også, men vil jeg køre den som en film, bliver den sort.. Når jeg så trækker klippet over i timelinien, sker det, at den går ned
Og ja, både med den interne browser men har også bare flyttet den ind med musen, begge resultater er det samme
Redigeret af Hittet d. 05-07-2012 10:53 |
| |
|
|
| Simon Falkentorp |
Lagt på d. 05-07-2012 10:54
|

MONSTER bruger

|
Hittet skrev:
jeg kan godt ligge det ind i projekt vinduet, og den lille tumbnails foroven kommer også, men vil jeg køre den som en film, bliver den sort.. Når jeg så trækker klippet over i timelinien, sker det, at den går ned
Og ja, både med den interne browser men har også bare flyttet den ind med musen, begge resultater er det samme
Og med "New Item"-knappen ...?
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 10:58
|
Begynder

|
prøver jeg lige... 2 min |
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 11:05
|
Begynder

|
Jeg har forsøgt med NEW BIN men samme resultat... Ved ikke om det er det du mener... Kan ikke helt se mig ud af, hvad der menes med NEW ITEM knappen |
| |
|
|
| Simon Falkentorp |
Lagt på d. 05-07-2012 11:07
|

MONSTER bruger

|
"New Item" er en knap i bunden af projekt-vinduet (fra CS5 og frem). Det er den, man bruger til at oprette nye tidslinjer i et givent klips format, ved simpelthen at droppe klippet på knappen.
Hvis det heller ikke virker ville jeg spørge Adobe Support.
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 11:17
|
Begynder

|
Tja, hvad skal jeg evt sætte den NEW ITEM op til ? Før havde jeg sat den op i AVCHD... Og med den, virker mine mp4 og m4v filer ikke, der går premiere i sort |
| |
|
|
| Simon Falkentorp |
Lagt på d. 05-07-2012 11:38
|

MONSTER bruger

|
Hittet skrev:
Tja, hvad skal jeg evt sætte den NEW ITEM op til ?
Den skal ikke "sættes op", men bruges præcis som beskrevet i #14 ...
Redigeret af Simon Falkentorp d. 05-07-2012 11:39
| |
|
|
| 26mook |
Lagt på d. 05-07-2012 12:07
|

MEGA bruger

Antal indlæg: 1663
|
Hittet skrev:
Den giver mig bla et tæt skrevne rapport om forkert system konfigration, samt den skriver lige inden at: Premiere pro has encountered an error timecode cpp-1077
Tror fejlen, error timecode cpp-1077, fremkommer når man forsøger at anvende en tidskode værdi eller en framerate værdi, der er ugyldig 
Tror ikke du kommer udenom at skulle convertere dine .MTS optagelser til brug på din Mac !
http://www.davk.d...ad_id=3827
Redigeret af 26mook d. 05-07-2012 12:15 |
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 12:17
|
Begynder

|
Simon Falkentorp skrev:
Hittet skrev:
Tja, hvad skal jeg evt sætte den NEW ITEM op til ?
Den skal ikke "sættes op", men bruges præcis som beskrevet i #14 ...
Okay, det virkede så heller ikke, men det var nu et udemærket råd, jeg kan bruge i fremtiden, forhåbentligt.... Tak |
| |
|
|
| Hittet |
Lagt på d. 05-07-2012 12:31
|
Begynder

|
26mook skrev:
Hittet skrev:
Den giver mig bla et tæt skrevne rapport om forkert system konfigration, samt den skriver lige inden at: Premiere pro has encountered an error timecode cpp-1077
Tror fejlen, error timecode cpp-1077, fremkommer når man forsøger at anvende en tidskode værdi eller en framerate værdi, der er ugyldig
Tror ikke du kommer udenom at skulle convertere dine .MTS optagelser til brug på din Mac !
http://www.davk.d...ad_id=3827
Men de er jo conventeret og kan nemt arbejde med dem i final cut samt imovie, men ikke i premiere, som jeg gerne vil |
| |
|
|
| 26mook |
Lagt på d. 05-07-2012 12:50
|

MEGA bruger

Antal indlæg: 1663
|
Først skal jeg lige nævne - at jeg ikke bruger Mac !
Har du prøvet at konvertere en af dine .MTS optagelser til Apple ProRes 422 (HQ) og så teste i Premiere Pro ? |
| |
|