May 22 2013 23:52:42
Navigation
· FREE davk.dk Loop's
· Medlem Bio
· Billed Galleri
· Seneste Kommentar
· Hvor bor vi?
· Mojo's liste
· Kontakt davk.dk

· Prøv Programmerne
· davk.dk baggrunde

· Giv davk mere plads
· Add Video
Besøgende
· Gæster online: 4

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 2,349
· Nyeste bruger: Burhone
Senest Online
michael m
kameramann00:33:21
F_K_Hansen00:38:11
Runge_10000:46:13
calle00:58:09
j_skib01:42:27
Janos01:43:10
Tc01:54:27
LundMilo02:00:55
bestbuddy02:01:37
Top forum brugere
Top 500 listen

MK MK
- 4147 indlæg
neumann neumann
- 3518 indlæg
verner verner
- 3410 indlæg
michael m michael m
- 2588 indlæg
Simon Falkentorp Simon Falkentorp
- 2317 indlæg
Se indlæg
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
klipper/redigering
RunAwayDog
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09-07-2012 18:52
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg: 38

Hej.

Jeg overvejer muligheden for at tilknytte en person som freelance klipper til mine produktioner.

Lad mig med det samme fastslå at budgetterne ikke men store jeg naturligvis ved at arbejde koster penge Smil jeg tager også selv penge for mine opgaver

Opgaven kan enten være at modtage 40-60 klip der tilsammen er omkring ca. 20 minutter og så klippe 1-1½ minut film sammen. (det er ikke nagelfast - det kan godt være 80 klip og 15 min. eller 30 klip og 25minutter, lidt afhængig af opgaven)

Alternativt kunne være at modtage en råklippet film af ca. 5 minutters varighed og så fintrimme filmen, men godt klip og overgange.

Hovedparten af filmene vil bestå af dækbilleder og interviews/speak. Dvs. der skal laves en kort sammenhængende historie med klippene.

Til en film vil der være et musikstykke der skal lægges på samt en intro/outro der skal klippes sammen med - intro/outro leveres med klippene.

Som jeg skrev i starten så er det noget jeg overvejer, lidt afhængig af travlhed og pris på at få løst sådanne opgaver og det må meget gerne være en person der kan lave lidt standard farvekorrektion, således at slutresultatet har et ensartet udseeende.

Hvis jeg vælger den her løsning bliver det med en jeg kan aftale faste priser pr. opgave - så alle ved hvad de får/skal betale.

Men ikke mere skriv - skriv eller ring hvis det har interesse at lave sådant et samarbejde så må vi se om det bliver noget jeg skal i gang med.
Mvh.

Benny Rytter

www.runawaydog.dk
Per G
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09-07-2012 19:53
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1396

Hej Benny og velkommen på davk.
Jeg kunne godt føle mig fristet til at prøve - er ikke selv proff/lever ikke af det fordi jeg aldrig ville kunne få et redigeringsfrit øjeblik til at være kreativ, men være bundet af arbejde.
Optagelserne er det sjove - redigeringen/gradingen det grove der trækker tænder ud.
Du skal vide at jeg ikke har noget imod dig - du er sikkert en fin fyr.
Imø er optagelserne højst 20% af arbejdet, resten kommer bagefter.
Det jeg har et problem med er at hvis vi nu antager at en film af slagsen koster kunden 10.000 - hvoraf kameramanden har gjort sig fortjent til de 2000. Klipperen/graderen tager f.eks. 1000 for opgaven og har derved tjent dig de 7000 , men gjort 80% af arbejdet for dig.
På en måde er der tale om en win win situation bare i en slags pyramidespilsagtig form.

Canon XL2
Canon EOS 5D Mark II og III
Premiere Pro

Vimeo:http://vimeo.com/...735/videos
Men de 3 w'er herunder indeholder en del mere materiale.

www.pergtures.dk
calle
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09-07-2012 20:10
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1678

Prisen afhænger jo også af om det skal udføres på dit udstyr?
Og så måske også en god ide lige at vide hvor i verden det er?
Med venlig hilsen

Calle

www.dominofilmogtv.dk
26mook
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09-07-2012 20:24
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1663

calle skrev:
Prisen afhænger jo også af om det skal udføres på dit udstyr?
Og så måske også en god ide lige at vide hvor i verden det er?

Jeg gætter på Nordjylland og når der står følgende: at modtage 40-60 klip
Er det nok på ens eget udstyr det skal foregå !

http://runawaydog...

RunAwayDog
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09-07-2012 21:02
Brugers avatar

Begynder

Hej alle.

Det er helt fint med alle input, jeg tager intet fortrydeligt op.

Synes også at der på dette forum generelt er en fin tone - som andre fora kunne lære af.

Jeg er helt enig med de grundlæggende beregninger for optagelse, redigering osv. sådan er det jo også med still billeder.

Dog er det jo bare ikke hele sandheden, folk glemmer ofte nogle lige så vigtige faktorer.

Jeg - og andre i min situation (Læs: selvstændige) bruger tid på alt lige fra salgsarbejde og opfølgning - hvilket er mere tid end jeg bruger på en specifik optagelse. Desuden er der selve planlægningen som også er væsentlig mere tidsrøvende end optagelsen - så jo optagelsen isoleret set er måske 10-20% og så kommer alt det andet der er forbundet med en opgave, hvad enten det er en film, en billedserie, eller et undervisningsforløb.

Så en film består af mange mindre elementer før den kommer i luften - ingen af elementerne kan undværes.

Tilbudsgivning projektmøde, salg og planlægningsmøde, planlægning, optagelse, udarbejdelse af grafik, klip/grading, afskrivning, kørsel, løn, skat, pension, driftsomkostninger og bla. bla.

Så en film til 10K eller for den sags skyld 20K der er hverken 7.000 til mig eller en klipper når regnebrædttet gøres op.

Mht. filmmateriale så regner jeg da bestemt med at man i 2012 overfører det med f. eks dropbox frem og tilbage.

Og ja jeg glemte nok at skrive at jeg regnede med at klipper/grader selv lagde udstyr til....sådan lidt i stil med smeden - når jeg køber ham til en opgave Wink

Og det er også helt i orden hvis den genre jeg pt. arbejder med simpelthen ikke har økonomi til klippere/gradere - så er det sådan verden ser ud nu. Og så må jeg sgu bare hive nogle flere timer ud af døgnet Smile Men hva faen så bliver jeg vel også både hutigere og bedre.

Mvh.

Benny Rytter

www.runawaydog.dk
RunAwayDog
#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09-07-2012 21:10
Brugers avatar

Begynder

Nå da da - det var en længere smøre....

Men jeg er stadig interesseret i en pris Smile så jeg kan forholde mig til om det er noget jeg skal bruge andre til
Mvh.

Benny Rytter

www.runawaydog.dk
26mook
#7 Udskriv indlæg
Lagt på d. 09-07-2012 21:23
Brugers avatar

MEGA bruger

RunAwayDog skrev:
Nå da da - det var en længere smøre....

Men jeg er stadig interesseret i en pris Smile så jeg kan forholde mig til om det er noget jeg skal bruge andre til

Det skulle da ikke være umuligt at finde en - jeg har da set folk, herinde, der gerne vil arbejde for 450,- kr. I timen Hmmm
Redigeret af 26mook d. 09-07-2012 21:25

Per G
#8 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-07-2012 07:48
Brugers avatar

MEGA bruger

Nå men det er også bare fordi jeg selv som regel ender som den - når de andre er gået hjem og har smidt kameraet på hylden ( uden at lade batterierne op, men dog tømt kortet for at beundre dagens udkomme ) og smækket stængerne op - været ene om det såkaldt grove at jeg har lidt ondt i .. i op til 3 uger pr. gang for absolutely nothing.
Har oplevet en tendens til at trangen til at repræsentere/performe/pose er det fede og det hårde arbejde noget der bør undgås og om muligt tørres af på andre.

Helt praktisk: Måske er det en mulighed at sende et hukommelseskort by snailmail i stedet for dropbox da der som regel er tale om en hel del GB og uploadhastigheden for de fleste IT abonnementers vedkommende er rimelig langsom.
Redigeret af Per G d. 10-07-2012 07:50
Canon XL2
Premiere Pro

www.pergtures.dk
Runge_100
#9 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-07-2012 08:09
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1412

Det skulle da ikke være umuligt at finde en - jeg har da set folk, herinde, der gerne vil arbejde for 450,- kr. I timen

Det giver en månedsløn på 50.000.. v/37t arbejdsuge. Det gør jeg da gerne Smil

Det jeg har et problem med er at hvis vi nu antager at en film af slagsen koster kunden 10.000 - hvoraf kameramanden har gjort sig fortjent til de 2000. Klipperen/graderen tager f.eks. 1000 for opgaven og har derved tjent dig de 7000 , men gjort 80% af arbejdet for dig.
På en måde er der tale om en win win situation bare i en slags pyramidespilsagtig form.

Som Benny skriver, så er der mange faktorer der spiller ind i en omsætning, hvis han ikke finder jobbene, så tjener du ikke pengene.. En medarbejder i en virksomhed med en omsætning på f.eks 25 mill. får jo heller ikke 5 mill. om året i løn bare fordi han udfører et godt stykke arbejde...
Life is a game you can't edit

www.bico.dk
Masso
#10 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-07-2012 08:35
Brugers avatar

MEGA bruger

Antal indlæg: 1404

Jeg syntes da det lyder som en rigtig god ide, især til dem som gerne vil have noget mere erfaring Smil jeg kunne da godt føle mig fristet til at sige ja tak til at prøve, dog med at nævne jeg ikke ville kunne gøre det hele tiden da jeg har mit fuldtidsarbejde og fritids ting at passe også Smil

Men for dem der gerne vil have noget merer erfaring er dette da en oplagt mulighed for at komme i gang. Så kan det da godt være man ikke tjener så meget, men til gengæld får man en masse god erfaring man kan bruge senere.

Håber du finder nogle der kan hjælpe Smil
Kamera: SONY HDR-FX1E + SONY TG3 + SONY NEX-3 Hybrid kamera + GoPro Hero 2
Computer: Mac Pro + Macbook Air
Program: Premiere Pro
Lyd:RØDE VideoMic, "Deadcat" pels
Andet:Steadicam Setup

www.fdfsvanningefaaborg.dk
leGreve
#11 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-07-2012 11:04
Brugers avatar

TOP bruger

Antal indlæg: 595

Runge_100 skrev:
Det skulle da ikke være umuligt at finde en - jeg har da set folk, herinde, der gerne vil arbejde for 450,- kr. I timen

Det giver en månedsløn på 50.000.. v/37t arbejdsuge. Det gør jeg da gerne Smil

Som Benny skriver, så er der mange faktorer der spiller ind i en omsætning, hvis han ikke finder jobbene, så tjener du ikke pengene.. En medarbejder i en virksomhed med en omsætning på f.eks 25 mill. får jo heller ikke 5 mill. om året i løn bare fordi han udfører et godt stykke arbejde...

Du kan overhovedet ikke gøre det op på den måde.

Jeg synes umiddelbart #0 lægger op til en freelance stilling, hvor vedkommende benyttes efter behov. Derfor skal lønnen også være højere i og med at freelanceren selv betaler ferie, pension, revisor, osv osv....

Hvis der rent faktisk havde været tale om en fast stilling med 37 timers arbejde, så ville udgangspunktet nok også være en fast løn frem for time afregning.

Med andre ord, selvom 450 kr i timen måske er lidt rigeligt, så synes jeg ihvertfald et job som dette som minimum burde ligge på omkring 250-300 kr i timen.

Men det er selvfølgelig #0 Der sætter den grænse her...

EDIT: #0 du nævnte klip for 1.000,-.... må jeg ikke få hans email? Smile For det er da afsindigt billigt. Kan slet ikke forstå nogen vil klippe for så lidt.
Redigeret af leGreve d. 10-07-2012 11:07
Reklamefoto, reklamefilm og udlejning af foto / videoudstyr i København / Sjælland

www.legreve.com
26mook
#12 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-07-2012 11:50
Brugers avatar

MEGA bruger

Før i får RunAwayDog til at flygte med halen mellem benene Shock

Så var det Per G - i indlæg # 2 - der nævnte de 1000,- kr. og ikke RunAwayDog

"EDIT: #0 du nævnte klip for 1.000,-.... må jeg ikke få hans email? For det er da afsindigt billigt. Kan slet ikke forstå nogen vil klippe for så lidt."

RunAwayDog
#13 Udskriv indlæg
Lagt på d. 10-07-2012 22:18
Brugers avatar

Begynder

Hejsa

Jeg flygter ikke nogen stederSmile Det er yderst relevant med et forum for erfaringsudveksling og inspiration/hjælp samt debat og debat er jo ikke kun for nikkedukker så jeg synes disse debatter er relevante.

Tilbage til det oprindelige....Egentlig så er jeg nok snarerer ude efter en der ved nok om øvelsen til at kunne give fast pris - om han/hun så bruger 20 min. 3 timer eller 10 timer er jo mig uvedkommende - hvis vedkommende er dygtig nok skal personen ikke straffes, på den anden side er 100kr. i timen jo dyrt hvis det tager 60 timer.
Mvh.

Benny Rytter

www.runawaydog.dk
BERLINGO
#14 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-07-2012 16:20
Brugers avatar

TOP bruger

Antal indlæg: 785

Pas på hackerer...

RunAwayDog´s hjemmeside er blevet hacket af nogle "røde Russere" !

Mvh.

team-media.dk
Per G
#15 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-07-2012 18:22
Brugers avatar

MEGA bruger

Føj - det ser dog ud til at være ren tekst og grafik - der ingen kald til scripts og de der er til links indeholder ren grafik. Rimelig ufarligt. Spørgsmålet er hvordan de kom ind. God ide at bruge total random password og kode - måske kom de ind via en php.config fil - der findes en måde at gøre den totalt utilgængelig for andre btw. Joomla kan være et nemt offer hvis man ikke holder ftp og logon koder adskilte.

Hvis der ikke er tale om php og cms og du ikke har en backup eller svært ved at finde den sidste udgave, har Google en cached version af din side hvorfra tingene vil kunne gendannes ( de 2 pile til højre og så "Cached" ).

Selv om koden ser ud til at være ufarlig er det måske en god ide ikke at forfølge dem - Der er åbenbart tale om Cyber War mellem i dette tilfælde hackere fra Bangladesh og Indiske hackere hvor de førstnævnte efter sigende har hacket den Indiske stats højesterets hjemmeside.

En måde at se om de har gjort andet end at rydde forsiden er ved at bruge sit ftp program og sortere efter dato så man kan se hvornår de sidste ændringer er foretaget.

Forstår egentlig ikke hvad de vil i dk, måske er det bare en der øver sig - formentligt harmløst og hvis du ændrer din ftp kode til noget 8 eller 10 cifret med en blanding af store og små bogstaver og tal vil det tage ret lang tid for dem at komme ind igen og er derfor ikke besværet værd.
Redigeret af Per G d. 12-07-2012 19:29
Canon XL2
Premiere Pro

www.pergtures.dk
BERLINGO
#16 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-07-2012 19:21
Brugers avatar

TOP bruger

#15 Per G.

Ja, der ser meget værre ud end det er...

Håber ikke, at de "Røde Russere" har fundet davk.dk

Ha-ha...

Selvfølgelig skal sikkerheden være i top og det har RunAwayDog åbenbart ikke været.

Hvordan kan "de" komme ind via php.config filen ???

Mvh.

team-media.dk
Per G
#17 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-07-2012 19:34
Brugers avatar

MEGA bruger

Ved det egentlig ikke, aner ikke hvad de har af værktøjer - men det er en kendt sag hvad den hedder og at den indeholder både brugernavn og kode til databasen og hvis man ikke har sat sine fileattributes rigtigt er det muligvis en smal sag.
Der findes et trick med at ændre indholdet til en reference til den egentlige configfil som så er flyttet helt op i roden på serveren altså et niveau over selve domænet og hvis du ikke har ftp koderne er der ikke noget at gøre - håber jeg..
Canon XL2
Premiere Pro

www.pergtures.dk
BERLINGO
#18 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-07-2012 20:11
Brugers avatar

TOP bruger

#17 Per G.

Dvs, at man via "vis kilde" funktionen kan finde diverse koder til, at komme ind på hjemmesiden via fx. FileZilla og ændre php eller indexfilen til sit eget lille cirkus !?!?

Mvh.

team-media.dk
BERLINGO
#19 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-07-2012 20:15
Brugers avatar

TOP bruger

Det er en ganske almindelig hjemmeside script fra

w3 ar3 Bangladeshi UnderGround Hacker

Mvh.

team-media.dk
Per G
#20 Udskriv indlæg
Lagt på d. 12-07-2012 21:29
Brugers avatar

MEGA bruger

Øh der er fed skrift, men ingen link.
Nu er vi vist der hvor vi hijacker tråden, men i denne forbindelse kan der måske siges at være en vis interesse for emnet lige her.

Du kan ikke via kildeteksten komme nogen vegne. Men de fleste cms systemer har en fil der så at sige starter tingene og det er configphp.php mener jeg at den hedder som indeholder kode/brugernavn til databasen. Som det umiddelbart ser ud tror jeg ikke at runawaydog's side er opbygget med cms og php, men der er en potentiel risiko for at hvis fileattributes ikke er sat korrekt at er der en mulighed for at uvedkommende kan læse indholdet.
Nogle cms systemer har hulller hvor man ved grundig gennemgang af de enkelte filer som systemet består af kan finde en vej til at ændre enkelte elementer på en hjemmeside.
I runawaydogs tilfælde ser det nu mere ud til at de har regnet hans brugernavn ud og gættet koden. Nogle domænehosts giver dig et fastlåst brugernavn - f.eks. bestående af de første 3 bogstaver af dit fornavn + de 3 første bogstaver af dit efternavn - alt der så er tilbage er at gætte koden til dit ftplogin. De fleste vil nok vægre sig ved at bruge store bogstaver men en kombination af små bogstaver og tal hvilket minimerer muligheden af kombinationer.
Men jeg gætter også kun - man kan tænke sig at der er lavet en slags statistik over hvilke "tilfældige taster" de fleste vil bruge til at lave en kode og at man prøver dem først og bagefter prøver hullerne. Når man så opdager at det ikke virker må det formodes at shift tasten har været i brug plus evt. specialtegn og så vokser kombinationerne der hvor at vi når så mange umulige at gætte kombinationer at enhver fornuftig hacker vil gå efter noget der er lettere. Men igen - det er kun det jeg selv kan regne ud/gætte mig frem til - altså en formodning om hvordan man gør.
I runawaydog's tilfælde ser det imø ud som at der ikke er tale om cms og deraf følgende muligheder for at bryde ind i systemet, men derimod at eftersom hele forsiden er ryddet at de på en aller anden måde må have opsnappet/gættet hans ftp kode.
Redigeret af Per G d. 12-07-2012 21:33
Canon XL2
Premiere Pro

www.pergtures.dk
Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Aspire V3-571G til 600D redigering Computeren 5 21-04-2013 16:54
redigering på 1 eller 2 skærme - hvad gør i Almen snak - Alt andet. 23 17-03-2013 22:29
Redigering af GoPro Fisheye Almen snak - Alt andet. 1 16-02-2013 22:56
3D video og - redigering Almen snak - Alt andet. 7 03-02-2013 15:50
Redigering by proxy Klippehåndværk 4 28-01-2013 00:19
Siden dannet på: 1.37 sekunder 15,459,416 Unikke besøg 7092 besøg pr. dag