Har her i eftermiddag leget lidt med den Pico Dolly jeg købte sammen med TV. Jeg har først lavet "en rundkørsel" og derefter en parallel kørsel.
Der skal opfindes en smart dims til at rette hjulene ind efter og så skal pladen/bordet den køre på være 100% plant og i vatter. YouTube Video
Redigeret af calle d. 10-07-2012 15:47
Med venlig hilsen
Smart at køre rundt om tingen i stedet for at lade tingene rotere og så mangler der bare et kranløft i slutningen..
Redigeret af Per G d. 10-07-2012 18:04
Canon XL2
Canon EOS 5D Mark II og III
Premiere Pro
Berlingo!
Den model du henviser til er en modificeret model der er selvkørende. Det kan også lade sige gøre som han viser det ved lige ud bevægelser, men til cirkelbevægelser skal der noget andet til, en motor med udveksling og noget elastik træk.
Med venlig hilsen
Det med kranløftet kunne jeg nu have redigeret mig ud af, men man skal lige tage i betragtning at det kun er en lille dolly der ikke kan bære alverden.
Hvis jeg skulle have lavet det som du kunne tænke dig skulle jeg have haft kranen op på mit skinne system, men det har jeg simpelthen ikke plads til. Man kan selvfølgelige lave det ude om noget der hedder sommeren, men hvor fanden bliver den af?
Med venlig hilsen
Det med kranløftet kunne jeg nu have redigeret mig ud af, men man skal lige tage i betragtning at det kun er en lille dolly der ikke kan bære alverden.
Var nu ment som en spøg, men så må vi jo tænke os til resten. Kran og skinner havde nok ikke været det største problem i den forbindelse.
Canon XL2
Canon EOS 5D Mark II og III
Premiere Pro
#6 Berlingo. Det kan du sikkert købe mange steder men jeg handler normalt med Runge-_100 - Bico. Han har måske også en fornuftig pris. Med venlig hilsen
Jeg kan lige tilføje at jeg har købt et kuglehovede som jeg har monteret i stedet for armen. På den måde kunne jeg bruge mit PD-170 uden problemer.
Men jeg har også prøvet den med min Samsung Galaxy og det virker perfekt med den arm.
Med venlig hilsen
man kan sagtens lave en selv, men får man det gjort ?
Den var i øvrigt lidt skæv, men det hjalp da jeg vendte det ene hjul-sæt
Nu mangler jeg bare nogle fri-dage til at kunne lege i .... mvh VernerVideo Amatør, Canon XA10, HF10, 60D, GoPro Hero2
Premiere Elements 11 Vegas Pro 12, Pinnacle Studio 14 U/C, Magix
Intel® Core™ i7-2600K 4x3.40GHz